tisdag 20 december 2011

Telefonutredning

En konsekvens av min sjukdom är att jag inte kan gå eller stå så mycket. Jag har sedan ca nio år en specialanpassad bil, den är "mina ben". Tack vare den kan jag göra väldigt mycket som inte skulle fungera annars.
Jag kan ta mig till och från jobbet, handla mat, hälsa på folk, ta mig ut i naturen i alla fall nära och mycket mera.

Idag har jag pratat med en trevlig handläggare på försäkringskassan.
Skickade in en ansökan om bilstöd och anpassningsbidrag till bil. Idag ringde de.
Förra gången jag sökte, för nio år sedan, då fick jag åka till försäkringskassans handläggare. Nu ringde en trevlig handläggare från Västervik och gjorde utredningen per telefon. Hon läste upp sina anteckningar och det verkade som hon förstått och sammanfattat det jag sagt rätt.
Rutinerna funkar inte likadant nu som för nio år sedan, men det löser sig under resans gång.
I mitten av februari tar de beslutet eftersom det då gått nio år sedan jag fick beviljat förra gången.

Nu till den stora frågan. Vilka bilar ska jag titta på och försöka provköra. Tänkte roa mig med det under våren, så jag har någon uppfattning om vad som finns.

Här är en tänkbar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar