torsdag 22 december 2011

Katten Chili

Igår var vi på middag, hos min son. Först antipasti, sedan kyckling med rotsaker och efter det kladdkaka/tårta med vispgrädde. De kan laga god mat. Allt laktosfritt eftersom både jag och hans sambo är intoleranta.
De har en underbar liten katt, inte så liten längre. Under middagen låg han och sov, säkert hade han koll på oss hela tiden. Resten av kvällen tog han allas uppmärksamhet.

Chili är den första katt jag träffat som apporterar.
Han tog ett sugrör, gick fram till någon av oss la ner sugröret, väntade på att det skulle kastas, när det kastades iväg så sprang han efter hämtade det och började om hela proceduren. Han fördelade dessutom ynnesten att  kasta sugröret jämt mellan oss genom att gå fram till olika personer varje gång. En annan favorit är hårsnoddar. Man "skjuter" iväg den in bland skorna i hallen. Det tar en stund men snart kommer Chili stolt med en hårsnodd i munnen som han lämnar till någon för att den åter ska åka iväg för att hämtas.
Dessutom är han otroligt kelig när han är på det humöret.

Så här kan man väl inte bära en katt

Chili i min gladväska
det är inte jag på bilden


Sugrör är jättekul!

1 kommentar: