fredag 25 november 2011

Kunde inte motstå

Det är inte ofta som jag impulshandlar. Besökte idag en liten underbar butik som heter Galina, den ligger vi Ängby torg. Varje gång jag passerar så passerar jag inte utan jag stannar till för en titt i butiken och en pratstund med Tina. Vi har känt varandra sedan urminnes tider.
Affären är en sorts inredningsbutik, allt är väl utvalt. Vackra kvalitetssaker och en massa annat som man kan behöva. Tex när man hade små barn och glömt köpa present till barnkalaset som manglömt bort, då har Tina alltid något. Har aldrig misslyckats att hitta den där presenten man glömt att handla eller planera att köpa i tid, Tina har den. Det finns lite smycken, ljus, ljusstakar, blommor, några klänningar och mycket mer.
Gå bara inte fel, vägg i vägg har en annan butik öppnat, som inte har det fina urvalet eller mängden att välja på.
Tillbaka till impulshandlandet. Den stod inne hos Galina, en glad väska.
Den är flätad av gamla förpackningar.
Det är ett kvinnokooperativ i Manila som gör dem, 500 familjer lever på det och villkoren för Fair Trade uppfylls vilket ger dem goda sociala villkor och lön.



1 kommentar:

  1. Hej!!! Jag hittade bara den här bloggen via en vän.Blev intresserad eftersom jag själv är reumatiker.Har svårartad SLE.Är sjukpensionär men kämpar på så gått jag kan.Men jag bor mest på sjukhus.Även vid SLE får man artroser fast det är inte så vanligt.Jag har axelproteser.Ska op.igen plus handlederna.De inre organen är värst.Har syrgas mm.Beundrar dig som är så aktiv.Måste göra ett besök.Läcker kasse :) Gäller att ta vara på de små tingen. `Carpe Diem´

    SvaraRadera