tisdag 12 juli 2011

Använt händerna

Idag har jag "lekt". Det börjar verkligen klia i miniatyrnerven när man inte kan göra något.
Målade en korg, gjorde så den såg sliten ut och la en tygbit över "tvätten". Tygbiten är en bit madrassvarstyg som jag förminskat och tryckt med silkscreenteknik. Längtar till jag kan trycka igen, det kommer troligen att hjälpa till att träna armens muskler att trycka, men dit är det en bit kvar.











Studerade en flytt på andra sidan gatan, "flytta med proffs" står det på bilen. Som de gjorde det var allt annat än proffsigt. Lyfter kartonger, det gör inte ett proffs annat än om de måste och då i trappor. Lyfter dessutom kartongerna varje gång de ska på pirran, och det flera gånger från hiss och in i bil. Ingen ramp, de måste lyfta in allt, ett proffs kör in allt som går utan ett lyft. Ingen inplastning av möbler, inga filtar, garanterat repor. För liten bil så de måste köra fler gånger. Tycker synd om dessa unga killar om några år då de slitit ut ryggen på onödiga lyft. Vore det min krona som skulle betala den flytten så skulle jag bli arg, många extra timmar på onödigt jobb, hoppas de har fast pris.
Har faktiskt sett värre, en av våra grannar fick  halva bohaget förstört. En annan (inte granne) blev av med hela bohaget, flyttfirman fanns egentligen inte.
Ska man anlita en flyttfirma så ska man nog se till att ta referenser, det finns rätt många som inte borde syssla med flyttar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar