söndag 16 oktober 2022

Utflykt till Stockholm

Men oj så tiden går. Det var länge sedan jag skrev något här.

I fredags körde jag till Stockholm, det var ett tag sedan vi besökte huvudstaden. Vi tog in på hotell Kung Carl vid Stureplan. Riktigt kul att bo på hotell i Stockholm, det gjorde vi inte när vi bodde där. 

Kung Carl är ett gammalt hotell. Ombyggt och lite krångligt. Trappor lite här och där. Det fanns hiss som tur var. Hade jag haft rullstolen med hade det varit krångligt att komma in och ut, men det hade säkert gått. Rummet var jättefint, bilder på det nedan. Utsikten gick inte att klaga på. Ljudnivån från krogarna mm runt Stureplan var som en ljudmatta. Hade glömt hur det var att bo i Stockholms innerstad. Aldrig med Stureplan en fredagskväll, jag börjar bli för gammal.

Vi åt en fantastiskt god middag på hotellet. 

Efter frukost så checkade vi ut och promenerade till nästa hotell, där var det miniatyrmässa

Fler bilder från mässan finns på SkalaMinimals blogg

Jag har ju ställt ut på mässan i många år men det är några år sedan sist. Det var kul att gå runt som besökare och prata med gamla vänner, utställare med flera. När vi var nöjda med mässan körde jag hem igen i ösregn och med fina höstfärger.

Skönt att sova i egen säng i ett tyst Malmköping.

Det bodde nallar på sängen

Utsikt över Stureplan

Besök i Östermalmshallen

Just här stod de ganska fint parkerade.

Spegel på rummet

Lite för låg för mig, men F satt i den och läste

Pendyl, där stod tiden stilla

Hjortstek, fantastiskt god.
 
Nedan några bilder från mässan




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar