tisdag 4 oktober 2016

Färdtjänst, eller snarare ofärdtjänst.

Har varit utan bil ett par dagar.
Igår använde jag mig av färdtjänst för att ta mig till och från jobbet, fungerade hyfsat.

Idag blev det katastrof. Skulle hämta hyrbilen kl 15.

kl 13.23 ringer till färdtjänst och beställer bil, den ska komma 14.10
kl 14.31 ringer till resegarantin, 7 minuter i telefonkö, det har blivit något fel med min bokning, de skickar en bil inom 10 minuter, de hade bilar i området så det skulle gå snabbt., alltså ingen bil..
kl 14.49 ringer till resegarantin igen, ytterligare 5 minuter i telefonkö, ingen taxichaufför hade tagit körningen. Jag säger om det inte är en bil här om 5 minuter så ringer jag ett taxibolag jag litar på och skickar räkningen till er.
kl 15.03 ringer jag Taxi Stockholm, tre minuter senare kommer taxin. Ingen färdtjänstbil i sikte.
kl 15.20 är jag på plats, bla på grund av att det hann bli mer kö på vägarna eftersom det blev en senare avfärd.

Färdtjänst hade mitt mobilnummer, ingen hör av sig och säger att det dröjer eller att det kommer ingen bil.  Jag kör ju normalt egen bil, men tänker på alla dom som dagligen är beroende av detta strul och elände. Ständigt bli strandsatt och komma försent till det mesta.

Nu ska vi se om jag orkar bråka med färdtjänst så de ska få betala för taxiresan och telefonsamtal, kanske jag ska spä på med förlorad arbetstid också.

Uppmaning till Färdtjänsten:
Gör om upphandlingen och ta inte billigaste lösningen, den fungerar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar