söndag 2 augusti 2015

Oj, så länge sedan

Vad många dagar sedan jag bloggade. Tiden rullar på.

Jag har jobbat, den regniga sommaren gör att många håller på med miniatyrhobbyn vilket gör att jag får mycket jobb. Produkter tar dessutom slut och så måste jag beställa hem mer.
Bokföring och momsredovisning tar sin lilla tid, Tar ju hand om bokföringen både för mitt och makens företag. 

Vad roligt att kunna skriva makens, vi gifte oss ju den 27 juni, om du missat det. 
Jag har vilat och läst lite böcker.

Min kamera vill inte längre, den är nödvändig eftersom jag måste ta produktbilder. En del leverantörer fixar bilder som jag kan använda, en del måste jag fotografera själv. Måste investera i en ny kamera. Snygga produktbilder är ett måste. Tips på enkel kamera som man kan fotografera väldigt små saker med tas gärna emot.

Igår var jag ledig, men F jobbade lite. Vi åkte till Roslagen, satt i solen och tittade ut på glittrande hav  (Östersjön) med segelbåtar och samtalade i trevligt sällskap. Glömde helt av att fotografera.

Sedan bar det iväg till Arlanda för att att hämta F:s dotter.
De bygger om på Arlanda, att hitta HCP-platserna vid ankommande var omöjligt. Vi fick ta oss till avresande, där var det skyltat så vi kunde köra in och hitta en plats efter att vi frågat oss fram.
Vi kollade och det visade sig att det går att köra in till HCP-platser vid ankommande, det finns bara ingen skylt, så man tror att det bara är bussar och taxi som får köra där.
Visst är det bra att de underlättar för oss som är funktionshindrade.


Efter det bar det iväg till Grimsta för att hämta lådor med saker jag packat till kursen som jag ska hålla i Höör nästa helg. Jag kunde packa dem men inte lyfta dem. Bra med hjälp ibland.

Sedan åkte vi hem. Orken tog slut, det var bara att slöa i soffan som gällde.

Har fått hem massor med minirosor till nätbutiken, de måste fotograferas och paketeras. Det tar sin lilla tid, så jag tar lite i taget. De största rosorna är 1 cm i diameter.
Man kan använda dem i miniatyrmiljöer, i scrapbooking eller varför inte när man vill göra ett vackert paket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar