söndag 3 augusti 2014

Äntligen kunnat vara lite kreativ

Varmt och fuktigt, mina leder och muskelfästen mm säger ifrån.
I min firmalokal är fortfarande svalare än vad det är utomhus, men fuktigt är det där också. Nästa år blir det en transportabel ac eller luftavfuktare, nu är de slut i alla affärer.

Man kan tro att det kommer färre beställningar i nätbutiken bara för att det är semestertider och sommar. Jag planerar efter det och tror att jag ska komma ikapp med andra saker på sommaren. Men så fel jag har, nästan varje sommar.
Jag beställer varor och lägger in dem i nätbutiken, packar ordrar och packar ännu fler. Just nu står det inkommande varor överallt i lokalen. Försöker ägna dem lite tid varje dag så det går att ta sig fram, men oj varor tar slut och jag får lov att beställa nytt igen.
Nu är det så att jag har värdens roligaste jobb, alla kundkontakter och att posta iväg ordrar till kunder är de bästa sakerna, men det här med att inte riktigt hinna med är lite småjobbigt. Jag får ju lov att bromsa innan kroppen tar slut så jag orkar nästa dag också och vissa saker blir helt enkelt inte gjorda som t.ex städning.

I förra veckan tog jag mig lite tid, jag byggde några lagerhyllor i skala 1:12, det är kul att skapa lite ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar