tisdag 23 augusti 2011

Mammografi

Vilket ord egentligen, mammografi. Idag har jag gjort mammografi.
Ideén är att man ska pressa ihop brösten i en apparat för att kolla så man inte har någon knöl som behöver kollas mera.
Har man trasiga axlar är det svårt, man ska nämligen hålla i ett handtag uppåt för att det ska funka, det kan inte jag. Vänsterarmen funkade inte alls, fick hålla den bakåt istället. Höger armen med den nya axelprotesen gick lite bättre.
Och, ja det gör ont när de pressar ihop brösten, men det går snabbt och det går över snabbt. Ungefär som hos tandläkaren, det gör f-b ont ett kort tag sen går det över. Tar aldrig bedövning hos tandläkaren, den går nämligen inte snabbt över och så biter jag mig alltid i kinden.
Det är inte jag på bilden.
Bilden är från http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se

denna är från Vårdguiden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar